Într-o perioadă în care distanțarea fizică și socială ne influențează fiecare aspect din viață, este responsabilitatea noastră să ne asigurăm că persoanele cu surdocecitate pot face față acestor provocări, astfel încât să fie redus pe cât posibil riscul la marginalizare, neglijare și dublă izolare.
De ce dublă izolare? Surdocecitatea reprezintă combinația deficiențelor de văz și de auz, ducând la mari dificultăți în comunicare, acces la informație, orientare și mobilitate. Dacă peste aceste dificultăți se suprapun și cele date de pandemie, riscul izolării devine major.
MATERIALE DE PROTECȚIE
La debutul pandemiei, am luat legătura cu școlile partenere pentru a identifica nevoile și necesitățile acestora. În baza răspunsurilor primite, am achiziționat și transmis către școli produse și echipamente de protecție împotriva Covid-19: dezinfectanți, produse de curățenie și măști transparente pentru o comunicare mai facilă. Astfel, 16 școli speciale din întreaga țară au beneficiat de astfel de produse.
RESURSE PENTRU ACASĂ
Pentru a face accesibilă informația privind pandemia cu COVID-19, am realizat o serie de clipuri ce abordează temele majore ale contextului actual de viață, acestea fiind accesibile persoanelor cu deficiențe senzoriale (în limbajul semnelor, cu contrast, subtitrare și varianta text).
În plus, pentru a veni în sprijinul familiilor copiilor cu surdocecitate, am realizat și am tradus materiale conținând idei de activități ce pot fi făcute acasă, cu copiii, pentru a continua stimularea senzorială care se desfășura în școli. Astfel, este disponibil pentru descărcare Surdocecitatea, Principii esențiale - Manualul părintelui, creat de Fundația Signo din Norvegia și tradus în limba română, dar și seria de activități #joacadejoi.
ECHIPAMENTE IT
Prin diferitele proiecte pe care le implementăm în această perioadă, am trimis în țară 72 de tablete pentru facilitarea accesului copiilor la educația online, 10 laptopuri pentru a fi utilizate de profesori în testarea platformei e-Sense și 5 laptopuri vor ajunge la tinerii cu surdocecitate din grupul Educație cu Sense Internațional.