• Română
  • English
Zoom in Regular Zoom out

PROTECȚIA COPIILOR ȘI ADULȚILOR VULNERABILI

Acest rezumat este destinat unei consultări rapide a Politicii privind Protecția Copiilor și Adulților Vulnerabili. Dacă aveți nevoie de informații suplimentare sau o variantă detaliată a politicii noastre, vă rugăm să ne contactați.

1. Prezentare generală

Sense Internațional Romania are menirea de a sprijini copiii și adulții cu surdocecitate să li se respecte drepturile - inclusiv dreptul de a fi protejați contra abuzurilor. Exploatarea și abuzul pot lua diverse forme. În ceea ce privește serviciile de îngrijire, Sense Internațional și Sense Internațional Romania au datoria de a-i proteja pe toți cei care intră în contact cu organizația noastră și de a acționa în interesul absolut al oamenilor cu care lucrăm. Trebuie să respectăm această datorie de a avea grijă (”duty of care”) în toate domeniile activității noastre. Sense International Romania are o abordare de toleranță zero față de intimidare, hărțuire, violență, exploatare și abuz. Personalul nostru și cei care lucrează pentru noi trebuie să respecte în permanență Politica privind Protecția Copiilor și a Adulților Vulnerabili.

2. Ce trebuie să faceți

Toată lumea are un rol în ceea ce privește siguranța persoanelor. Este necesar să treceți în revistă, în mod regulat, întregul Cod de Conduită pentru a vă asigura că respectați standardele  Sense International Romania. Lista de verificare de mai jos subliniază câteva puncte cheie de reținut:

  • Asigurați-vă că aveți un comportament, atât din punct de vedere profesional, cât și personal, care respectă valorile Sense International Romania, astfel încât să nu afectați negativ reputația organizației.
  • Răspundeți prompt la îngrijorările legate de siguranța persoanelor pe care le puteți întâmpina dvs. sau alții.
  • Transmiteți unui manager dovezile unor abateri sau încălcări ale politicilor.
  • Nu vă angajați într-un comportament abuziv sau exploatator.
  • Nu vă angajați în activități ilegale conform legislației locale sau internaționale.
  • Asigurați siguranța, sănătatea și bunăstarea întregului personal, precum și al personalului asociat.
  • Păstrați întotdeauna limite profesionale de lucru.
  • Nu folosiți telefoanele personale, dacă aveți puse la dispoziție telefoane de serviciu, pentru a-i contacta pe participanții la proiect sau pentru a-i transporta cu automobilul dvs.
  • Nu vă întâlniți cu participanții la proiect în afara programului obișnuit sau al activităților planificate ale proiectului.
  • Nu petreceți timp singur cu copii sau adulți vulnerabili. Un îngrijitor sau un al doilea adult trebuie să fie prezent întotdeauna.
  • Respectați întotdeauna confidențialitatea. Nu divulgați informații confidențiale sau sensibile.
  • Obțineți consimțământul informat al oamenilor pentru a fi incluși în materiale fotografice și video.
  • Folosiți în mod responsabil informațiile, bunurile și resursele organizației.
  • Evitați conflictele de interese.

3. Cum se raportează o îngrijorare

Dacă aveți dovezi cu privire la abateri sau încălcări ale politicii, suspectați abuzuri sau dacă cineva aduce în discuție o îngrijorare, trebuie să luați măsuri în acest sens. Iată ce trebuie să faceți:

Dacă aveți o îngrijorare sau o suspiciune întocmiți o listă clară a celor spuse sau văzute. Pot fi incluse și desene, dacă acest lucru ajută la explicații. Scrieți data și ora pe listă și semnați la sfârșit.

Dacă cineva vă vorbește despre un motiv de îngrijorare:

  • Ascultați cu atenție și luați în serios ceea ce vi se spune.
  • Nu faceți presupuneri sau acuzații.
  • Nu puneți întrebări care sugerează un răspuns.
  • Aflați elementele de bază, dar nu cercetați problema mai departe.
  • Faceți o listă clară a celor spuse sau văzute. Scrieți data și ora pe listă și semnați-o.
  • Nu promiteți că veți păstra secrete informațiile respective.
  • Împărtășiți informațiile cu alte persoane numai dacă este necesar ca acestea să le cunoască.

Trebuie să raportați toate situațiile îngrijorătoare folosind procedura descrisă mai jos:

Evaluați siguranța imediată a celor implicați. Decideți dacă aveți nevoie să întreprindeți orice acțiune urgentă, precum contactarea serviciilor de protecție de urgență din țara dvs. Este necesar să faceți acest lucru dacă cineva este supus unui risc iminent de a fi vătămat. Detaliile de contact relevante sunt incluse în fișa de referință pentru politica din fiecare țară.

Raportați motivul de îngrijorare cât mai curând posibil. Puteți face acest lucru prin:

  • Discuție cu managerul direct, cu responsabilul de siguranța persoanelor (din cadrul consiliului sau a personalului) sau cu persoana dvs. de contact de la Sense International România
  • Contactarea adresei de e-mail de raportare: raportare@surdocecitate.ro

Evaluați dacă trebuie să raportați situația unei autorități externe. Acest lucru poate fi necesar dacă a fost comisă o infracțiune.

Documentați informațiile pe care le-ați primit despre motivul de îngrijorare. Veți găsi un Formular de Raportare a Incidentelor ce țin de siguranța persoanelor (safeguarding) pe care îl veți completa la Anexa 3 a Politicii.

După realizarea unui raport, managerul responsabil pentru oferirea unui răspuns va urma procedura adecvată de gestionare a unor astfel de cazuri. Pentru mai multe informații despre cum trebuie abordate situațiile îngrijorătoare, procesul de raportare și ce se întâmplă atunci când se primesc raportări, vă rugăm să consultați Secțiunea 3 a Politicii. O reprezentare ilustrativă a procesului de raportare poate fi găsită în Anexa 4 a Politicii.