POLITICI /
AVERTIZĂRILE DE INTEGRITATE (WHISTLEBLOWING)
Politica Avertizărilor de Integritate (Whistleblowing) este destinată membrilor personalului și celor care lucrează pentru Sense Internațional Romania. Mai jos regăsiți un rezumat al acesteia destinat unei consultări rapide. Pentru întrebări sau detalii suplimentare adresați-vă managerului dvs.
Pentru raportări folosiți adresa de e-mail raportare@surdocecitate.ro.
1. Prezentare generală
Sense Internațional Romania se angajează să ofere servicii de înaltă calitate în beneficiul tuturor cei care sunt în contact cu organizația noastră. Căutăm să promovăm bunele practici și luăm foarte în serios responsabilitatea noastră de a acționa în mod etic și de a menține siguranța oamenilor. Sense Internațional Romania are o abordare de toleranță zero față de intimidare, hărțuire, violență, exploatare și abuz. Politica privind avertizările de integritate stabilește pașii care vor fi urmați dacă aveți motive îngrijorare cu privire la practici greșite care pot apărea în cadrul organizației.
Avertizarea de integritate (whistleblowing) reprezintă acea situație când o persoană îi spune angajatorului său ori unui organism de reglementare, poliției sau mass-media, despre acțiuni greșite, riscul cu privire la practici greșite care îi afectează pe alții, cum ar fi publicul sau participanții la proiect, situații despre care au aflat în urma activității lor de serviciu.
2. Ce trebuie să știți
Dacă aveți motive de îngrijorare cu privire la activități ilicite, respectiv riscuri cu privire la practici greșite, trebuie să ne informați despre această situație cât mai curând posibil.
Un motiv de îngrijorare se poate baza pe suspiciuni sau pe dovezi clare.
Dacă denunțați o neregulă, nu vă veți pierde slujba și nici nu veți suferi de pe urma vreunei forme de răzbunare.
Sense International România va răspunde întotdeauna la motivele de îngrijorare puse în discuție.
3. Ce trebuie să faceți
Dacă aveți un motiv de îngrijorare, ar trebui să-l puneți în discuție cu managerul dvs., fie verbal, fie în scris. Luați în considerare aceste puncte și împărtășiți toate informațiile relevante:
- Se află vreo persoană în risc iminent de a fi vătămată? Dacă da, este posibil să fie nevoie să avertizați serviciile de urgență sau alte instituții relevante pentru această situație, din țara dvs. Trebuie să-i spuneți managerului dvs. dacă ați făcut acest lucru.
- Ce s-a întâmplat astfel încât a trebuit să puneți în discuție acest motiv de îngrijorare? Informații, inclusiv date, ore, locuri și persoane implicate în orice incident.
- Cine este implicat în situația îngrijorătoare? Numele oricăror persoane asociate motivului dvs. de îngrijorare.
- Când ați avut motive de îngrijorare pentru prima dată cu privire la situația respectivă? Cronologia evenimentelor sau indicarea perioadei de când ați devenit îngrijorat(ă) cu privire la situația în cauză.
- Ați spus cuiva despre situația respectivă? Dacă ați mai pus în discuție motivul de îngrijorare, dați detalii despre persoana căreia i-ați spus și când ați vorbit cu ea.
- A fost luată vreo măsură? Discutați despre orice acțiune care a avut loc ca urmare a exprimării îngrijorării dvs. – sau dacă nu s-a întâmplat nimic.
După ce v-a fi ascultat motivul de îngrijorare pe care l-ați exprimat, managerul dvs. va lua măsuri. Managerii trebuie să raporteze următoarelor persoane, în funcție de natura suspiciunii:
- Furt, fraudă, corupție: Raportare către Directorul Sense Internațional România, care trebuie apoi să raporteze situația către Directorul Sense International și Directorul Financiar din UK.
- Protecția copiilor și a adulților vulnerabili, intimidarea, hărțuirea, abuzul, exploatarea sau practicile ineficiente de protecție: Raportare Directorului Sense Internațional România sau Responsabilului cu Siguranța Persoanelor, care trebuie apoi să raporteze situația la Sense International UK prin adresa de e-mail de raportare: report@senseinternational.org.uk
- Practici greșite, comportament lipsit de etică, încălcare a politicii: Raportare Directorului Sense Internațional România, care trebuie apoi să transmită datele problemei către Directorul Sense International UK.
Dacă nu puteți pune în discuție problema cu managerul dvs., aveți posibilitatea să:
- Vorbiți cu un alt superior ierarhic, cum ar fi Directorul Sense Internațional România.
- Ne contactați la adresa de e-mail raportare: raportare@surdocecitate.ro
- Contactați Președintele Consiliului Director al Sense Internațional România sau Directorul General Sense International din UK.
După ce ne veți fi spus despre motivul dvs. de îngrijorare, situația va fi evaluată în conformitate cu procedurile de gestionare a cazurilor, pentru a stabili care dintre următoarele acțiuni sunt potrivite:
- verificare informală: o evaluare inițială, pentru a stabili cea mai bună abordare și pentru a decide dacă este cazul să fie utilizată o politică sau o procedură diferită.
- anchetă internă: strângerea de informații suplimentare și cercetarea faptelor, pentru a înțelege mai bine motivul de îngrijorare și a stabili ce acțiuni ar putea fi necesare.
- investigație formală: o investigație structurată, condusă de un superior ierarhic. Vor fi strânse și verificate informații suplimentare pentru a stabili acțiunile ulterioare.
- apelarea la factori externi: vor fi informate autorități externe, precum organismele de reglementare, poliția sau alte entități, conform legii. Acest lucru se poate întâmpla în același timp cu o investigație formală.
Vă vom transmite feedback cu privire la rezultatul oricărei investigații, în cazul în care acest lucru este posibil.
Când puneți în discuție un motiv de îngrijorare, noi vom face următoarele:
- Vă vom spune cine va gestiona problema și cum îl/o puteți contacta.
- Vă vom spune dacă vom avea nevoie de asistență suplimentară din partea dvs. și în ce anume constă aceasta.
- Vă vom scrie pentru a rezuma situația pusă în discuție de dvs. și vă vom spune cum ne propunem să o rezolvăm, dacă ne cereți acest lucru.
- Vom păstra evidența cu motive de îngrijorare și informații relevante într-un fișier confidențial, cu acces limitat.
Ne va ajuta în cazul în care ne veți spune:
- Dacă nu doriți să vă dezvăluim identitatea.
- Dacă există informații suplimentare despre care ar trebui să știm.
- Cum credeți că s-ar putea rezolva cel mai bine problema.
- Dacă aveți vreun interes personal în situația dezbătută.
- Dacă sunteți de părere că vă confruntați cu represalii, situații de hărțuire sau victimizare.
4. Informații suplimentare pentru manageri
Dacă sunteți manager, trebuie să:
- Vă asigurați că persoanele pe care le coordonați cunosc prevederile din această politică.
- Creați un mediu de lucru în care personalul să se simtă liber să-și exprime orice motiv de îngrijorare.
- Consultați politica noastră completă atunci când cineva vă abordează pentru a ridica un motiv de îngrijorare reprezentat de o activitate ilicită ce ține de politica avertizărilor de integritate.